زیرمدول های ماکسیمال تصویری از مدول های منظم گسترش یافته

پایان نامه
چکیده

چکیده در این تحقیق به بررسی زیرمدول های ماکسیمال تصویری از مدول های منظم گسترش یافته پرداخته و نشان می دهیم که یک زیرمدول ماکسیمال تصویری از مدول منظم گسترش یافته ی متناهی تولید شده، یک جمعوند مستقیم است. سپس نشان داده می شود که هر مدول گسترش یافته منظم متناهی تولید شده با زیرمدول های ماکسیمال تصویری، یک مدول نیمه ساده است. ثابت می کنیم که مدول های گسترش یافته موروثی منظم، نیمه ساده هستند. همچنین نشان می دهیم که هر حلقه پیوسته راست که ایده آل های راست ماکسیمال آن تصویری هستند، نیمه ساده آرتینی می باشند که این خود تعمیمی از بعضی نتایج ارائه شده توسط آقایان اسفکی و کرم زاده است.

منابع مشابه

مدول های تصویری و زیرمدول های اول

در سرتاسر این پایان نامه حلقه ی r جابه جایی و یکدار است. در این تحقیق به مطالعه ی زیرمدول های اول مدول تصویری می پردازیم. در حقیقت در ابتدا وجود زیرمدول های اول را در برخی حالت ها ثابت می کنیم و سپس نشان می دهیم که زیرمدول هایی با خواص معین در فرمول رادیکال صدق می کند. هم چنین توصیفی جزئی از زیرمدول یک مدول تصویری که در خاصیت اول صدق می کند ارائه می دهیم.هدف اصلی این پایان نامه اثبات تساوی برا...

مدول های کاملا گسترش یافته

در این پایان نامه با مفهوم زیر مدول شبه بسته آشنا می شویم که مفهومی ضعیف تر از مفهوم زیرمدول های بسته است. با استفاده از این مفهوم رده مدول های کاملا گسترش یافته را تعریف می کنیم. همچنین مدول های m -انژکتیو و m-ژکتیو را معرفی کرده و به بررسی مفهوم مدول های توسیعی تعمیم یافته پرداخته و بعضی از خواص این نوع مدول ها را در قیاس با خواص شناخته شده مدول توسیعی ارائه می دهیم .

زیرمدول های اول از مدول های آرتینی

دراین پایان نامه ابتدا زیر مدول های اول و زیر مدول های اول ضعیف از مدول های آرتینی را دسته بندی می کنیم. سپس بعضی نتایج ارزشمند روی مدول های اول را تعمیم می دهیم.

15 صفحه اول

زیرمدول های اولیه از مدول های ضربی

بررسی خواص زیر مدول های اولیه ضربی روی حلقه های یکانی

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023